Bu resitali kaçırmayın

Yarımada Gazetesi 12/10/2017 - 09:04:33 Bu haber 52 kere okundu
Bu resitali kaçırmayın

HEYKEL Sanatçısı Ender Güzey, Yalıçiftlik Alazeytin’deki ARThill Müzesi’nde, bu kez de özel bir piyano resitaline imza atıyor.
 
Bodrum Belediyesi’nin katkılarıyla, 15 Ekim Saat 16.00’da Piyanist Elif Önal’ın konseri için, Sanatçı Ender Güzey “ARThill 1. Piyano resitaline sizleri davet eder, Piyanist Elif Önal görseller ve açıklamalarıyla çok farklı bir konser deneyimi yaşatacak. Konserden sonra da sanat şöleninde birlikte olmak üzere, yoğun katılımınızı bekliyoruz. Lütfen 05322087781 nolu telefona rezervasyon yaptırınız.” diyor. 
 
PİYANO TELLERİNDE BANSHEE’NİN ÇIĞLIKLARI
 
1924 yılında Henry Cowell’ı bir besteci ve piyanist olarak sahnede ilk kez görenler, bu ismi kolay unutamayacaklardı şüphesiz. Konserde kendi bestelerini “çalan” bu genç, piyanoyu aslında pek de “çalmıyordu”. Yani bildiğimiz anlamda… Piyanonun klavyesine avuç içiyle, yumruklarıyla ve önkollarıyla basan, arasıra da tellerini tıngırdatan Cowell, aktif müzik yaşamına bu konserlerin yarattığı sansasyonla başladı diyebiliriz.
 
20. yüzyıldan itibaren piyano müziğinde büyük bir yer tutan ve piyanonun olağan kullanımı dışındaki kullanım teknikleri olan; piyanoyu önkol veya yumrukla çalmak, piyanonun tellerini çekmek veya tırnakla sürtmek gibi tekniklerin ilk örneklerini besteleyen besteci, Henry Cowell olarak kabul edilmektedir.
 
Şimdinin “tekniği” olan bu yöntemleri Cowell, çocukluğunun geçtiği ortamda tanıştığı ve etkinlendiği Kelt kültürünün mitoloji ve hikayelerini konu ettiği eserleri için, bir “ifade aracı” olarak yaratmıştı.
 
20. Yüzyıl Başında Cesur Bir Besteci: Cowell sunumunda, Henry Cowell’ın eserleri, dayandığı kültürel temalar ve kullandığı teknikler açısından anlatılarak icra edilecek ve 20. yüzyıl piyano besteleme tekniğinin temellerinin atıldığı bu dönemde bir yolculuğa çıkılacaktır.
 
ELİF ÖNAL
 
İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Lisans ve Yüksek Lisans bölümlerinden Prof. Tuvana Alton’un öğrencisi olarak mezun oldu. Bilkent Üniversitesi’ndeki Sanatta Yeterlik çalışmalarını 2005 yılında tamamladı. Yaptıkları master-class’larda Leontina Margulis, Frank Braley, Gülsin Onay, Hüseyin Sermet, Viyana’da Roland Batik ve Salzburg Mozarteum’da Christopher Lieske ile çalıştı.
 
ANAÇEV Piyano Yarışması’nda “En İyi Türk Eseri Yorumcusu” ödülünü aldı. Kuruculuğunu ve üyeliğini yaptığı Bilkent Su Trio oda müziği topluluğu ile, Andante klasik müzik dergisi tarafından “2011 Donizetti Ödülleri – Yılın Klasik Müzik Topluluğu” ödülüne layık görüldü. Sanatçı halen Ankara Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda öğretim üyesidir.

Yorum